L’estrès, el cervell i el present

estres_cervell_present
El doctor Dharma Singh Khalsa explica quins són els efectes beneficiosos d’estar al moment present (no tenint el cap en pensaments del passat o del futur); Singh Khalsa expressa que el fet que la nostra ment estigui aquí i ara, li impedeix aquest diàleg intern que tenim (pràcticament sempre, conscient i inconscientment) i que provoca ansietat.

Quan aconseguim estar en el moment present s’inicia en el nostre cervell una resposta hipotalàmica integral que disminueix la resposta instintiva d’enfrontament o fugida. Aquest fet provoca un curtcircuit en l’activació innecessària del sistema nerviós simpàtic, que és el que causa l’estrès.

Així mateix, també contribueix a tenir un control molt més curós del nostre sistema nerviós.

Informació extreta del llibre “La meditación como medicina“, de Dharma Singh Khalsa. Editat en castellà per Luciérnaga.

Anuncis

2 thoughts on “L’estrès, el cervell i el present

  1. En la societat en que vivim sembla que el present no existeixi. La nostra ment sempre acaba anant cap a records del passat que ens mortifiquen o cap a pors o inquietuds que encara estan per venir ( i que ni tan sols sabem si vindran). Però com evitar-ho? Ens podries donar algunes claus per poder evitar aquests pensaments que no ens aporten res de bo? Gràcies! 🙂

  2. Hola Núria! Doncs hi ha dues bones maneres per a començar a estar en el present:

    – Una per si pots parar i seure un moment, tancar els ulls i només observar la teva respiració, com entra, com surt, com la notes en diferents parts del cos (nas, coll, pulmons, diafragma…)

    – L’altre la pots utilitzar mentre fas coses (mentre cuines, camines, llegeixes, et dutxes, mires la televisió…), i consisteix en observar tot el que t’envolta, tot el que està passant com si ho veiessis per primera vegada, com si fossis un extraterrestre que visita la terra. Observes colores, formes, textures, temperatures, gustos, sons…

    I cada vegada que tornis a notar que la teva ment torna a estar en pensaments, sense enfadar-te, observes els pensaments, els deixes passar i reprens el que observaves.

    Si ho proves ja ens diràs com t’ha anat, moltes gràcies pel teu comentari!

Comentaris

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s