Empenta

AraceliSegarra_Empenta
Aquesta setmana estic començant a descobrir el llibre de l’Araceli Segarra,  Ni tan alt ni tan difícil (La Galera). Tinc poc temps, i de moment només el puc llegir a l’autobús en el trajecte d’anada i de tornada a la feina. I m’està passant una cosa que feia temps que no em passava, desitjava que hi hagués trànsit, que el bus anés lent i parés a tots els semàfors, només per poder llegir una estoneta més!

I això és una sorpresa, no ho esperava gens, tampoc sabia què esperar d’aquest llibre, no sóc una gran excursionista (més aviat esporàdica i amateur total), i creia que això m’impediria empatitzar amb una persona que t’explica com puja la muntanya més alta del món… Però estava equivocada, està resultant fascinant!

Una de les primeres coses que m’ha captivat és el que l’Araceli explica com: L’empenta decisiva; “aquella mil·lèsima de segon que marca la diferència, quan dubtem entre fer o no fer una acció”. Segarra explica que hi ha uns factors decisius per l’empenta decisiva:

  1. L’experiència. Has estat altres vegades en aquesta situació i saps que pots tirar endavant.
  2. La il·lusió. Bàsicament la de la recompensa, el desig d’aconseguir-ho.
  3. Evitar l’auto-decepció. Saber que si no ho intentes, el primer decebut seràs tu.
  4. El convenciment. Creure que és possible.

Seguirem descobrint aquest llibre emocionant!

Segarra, A. (2013). Ni tan alt ni tan difícil. Barcelona: La Galera.

Anuncis

Comentaris

