Morir “abans de temps”

Tatiana_Sisquella
Quan algú mor sempre és trist, però quan algú jove mor sempre sentim ràbia i una gran dosi d’injustícia. Ens envolta el pensament de “no li tocava“…

La mort de la periodista Tatiana Sisquella, de 35 anys, aquesta setmana, ens ha deixat en xoc, personalment m’ha fet plantejar si realment som conscients que un dia morirem.

Aquests dies he preguntat al meu voltant: “Què faries si sabessis que et queden 4 dies de vida?” Ho sé, és complicat, però no buscava respostes com “deixaria la feina” o “parlaria amb tothom que estimo”. No. Vull dir, què faries ara? Ara mateix?

“Potser en comptes de seure al sofà i mirar el mòbil pujaria al terrat a veure la posta de sol
“M’acabaria de menjar aquest entrepà de truita assaborint cada una de les mossegades
“Aniria igualment a fer la classe de ioga del divendres”
“Escoltaria un concert, a primera fila, sense fer cap foto, sense gravar cap vídeo, només escoltant i mirant
“Tornaria a mirar aquell capítol de The Office en què vaig riure tant i tant
Em quedaria parlant fins que es fes clar amb la meva parella”

M’han agradat molt aquestes respostes,  i m’han fet replantejar cada acció del meu dia a dia “Vaig aquí perquè vull? Ho faria si em quedessin 4 dies o potser faria una altra cosa?“. Aquestes reflexions sempre vénen en moments en què la mort ens cau a la vora, i crec que són reflexions prou importants com per anotar-les i tenir-les sempre en compte, no només quan la realitat se’ns presenta com una bufetada.

2 thoughts on “Morir “abans de temps”

  1. Molt bonic. Jo no sé que faria a pocs dies de la meva mort. Hi pensaré.

    Tots sabem que hem de morir però tenim informació molt diferent sobre el com, el quan i el perquè. De joves vivim com éssers immortals i de vells ens sorprenem de ser vius cada vegada que veiem sortir el sol.

    També compte molt la intensitat amb que hem viscut i vivim.

    Si la vida fos un fragment més o menys llarg d’una maravelllosa sinfonia, en que ens fixaríem, en la seva allargada o en la seva bellesa?

Comentaris

