Fer només una cosa a la vegada

Fer_una_cosa_a_la_vegada
He passat 10 dies a l’hospital. Res greu, com deia el metge “gravedad 0”. He passat una operació. Tampoc greu, però m’he quedat adolorida per totes bandes. Avui m’han enviat a casa, a fer repòs, molt de repòs, res de fer esforços, ni anar ràpid.

Camino a poc a poc, respiro amb calma. He pensat que m’asseuria al sofà amb el portàtil al damunt; sembla molt fàcil la idea inicial “asseure’s al sofà amb el portàtil al damunt”, però de sobte he vist que comportava molts més moviments dels que havia pensat en en un principi…

De sobte he hagut de pensar en buscar els coixins correctes, lloc on reposar els peus, portàtil, carregador, telèfon i ampolla d’aigua a la vora, anar prèviament al bany per no haver d’aixercar-se després, deixar tot el necessari a l’abast, etc.

Però no ho he fet en un moment, com hagués fet abans, no; automàticament ho he intentat, però físicament el meu cos ha posat el fre.

He hagut de fer només una cosa a la vegada i prestar tot la meva atenció en aquella tasca per evitar els menys moviments amunt i avall del pis possibles i, a més a més, fer una parada després de cada moviment (buscar el carregador, trobar-lo, descansar; agafar-lo i buscar un allargador, descansar; connectar-lo, descansar…).

Un cop estava “asseguda al sofà amb el portàtil al damunt”, he tornat a posar el pilot automàtic: he encès l’ordinador i he obert 10 pestanyes a internet de tot de blogs i coses que segueixo i volia mirar i, per si fos poc, he engegat la música i he mirat el mòbil mentre esperava que es carreguessin totes les pàgines que havia obert.

I de sobte m’he atabalat. Massa informació, massa soroll, després d’estar 10 dies a l’hospital només fent una cosa a la vegada, allò m’ha atabalat. He apagat la música, he tancat pestanyes, he decidit ignorar els avisos de missatges que sentia al mòbil i només concentrar-me en una cosa a la vegada.

I per primera vegada després de molt de temps, he sentit la serenor d’anar a poc a poc, de posar tota la meva atenció en una sola cosa amb calma, molta calma, sense pensar en el què he fet ni en el que havia de fer després. I ha sigut fantàstic.

2 thoughts on “Fer només una cosa a la vegada

  1. M’alegro que ja estiguis a casa!
    Em sembla una idea fantàstica! sovint ens deixem portar per l’estrès que nosaltres mateixos ens provoquem. Quan ens obliguen a parar és quan ens n’adonem.
    Petó ben fort!

  2. Moltes gràcies Núria! Tan de bo aquesta sensació d’anar a poc a poc la mantinguem molt de temps, petó fortíssim!

Comentaris

