La feina que volem

La_feina_que volem
El món laboral és una jungla i en temps de crisi s’ha fet més perillosa encara.

Ens han fet agafar por a reflexionar “és aquesta la feina que vull fer? la feina a la qual vull dedicar gairebé tot el meu temps?“, i el pitjor és que si la resposta és “no“; hem agafat encara més por a decidir canviar, a posar-hi remei.

Què faríem si no tinguéssim por? Si decidíssim arriscar-nos? 

Probablement molts dirien “deixaria la feina, miraria què vull fer realment i posaria tots els meus esforços a fer allò que vull, que m’ompliria i em faria més feliç que el que tinc ara“.

Quan frenem la nostra rutina diària (temps de vacances, baixes laborals…) és quan potser veiem més clar tots aquests aspectes, i amb serenor, calma i perspectiva potser ens adonem que ens cal un canvi més gran que el que ens brinda un període de vacances.

Arriscar-se és arriscat (lògic), fa por. Però crec que ha arribat un punt que prefereixo en un futur dir “em vaig arriscar, ho vaig provar, vaig renunciar a certa estabilitat i em vaig llançar a intentar amb totes les meves forces a fer allò que em feia feliç, i deixar de fer allò que no m’omplia o, fins i tot, que em feia encara més infeliç“; i si després no funciona, després buscarem una alternativa.

Però crec que és preferible tenir el neguit, el vertigen, que provoca arriscar-se a sentir-se més ple, que el neguit que provoca l’estrès de seguir fent allò que “hem” de fer i no volem seguir fent.

Comentaris

