Estar sol i en silenci

Sol_Silenci
Per diverses circumstàncies, ahir vaig estar pràcticament tot el dia sola, a casa, sense parlar amb ningú. No va ser fins les vuit del vespre que em vaig adonar d’aquest fet, que no havia parlat amb ningú d’una manera directa, m’explico, sí que m’havia comunicat per missatges amb diversa gent, però sense fer servir la veu.

Em vaig adonar que havia passat tot el dia amb mi mateixa, entretenint-me amb diverses coses (llibres, televisió -poqueta-, puzzles, rentadores, ordinador, cuinar, netejar, ordenar…), i que les havia fet en silenci; ni música, ni ràdio. Res.

Vaig pensar que creia que era la primera vegada que estava tot un dia pràcticament en silenci, només escoltant-me a mi i atenent a tot allò que anava fent. I és ben curiós, vaig notar que, durant tot el dia, havia tingut una sensació de pau, de serenitat, de no fer cap esforç per ningú més que per a mi, de no córrer per res ni per ningú, de fer les coses amb temps, pausadament. 

És possible que des de fora, aquesta sensació de passar el dia “sol” i en silenci, tiri una mica enrere (ens fa “por” estar sols?), però animo a tothom a provar-ho, a estar tot un dia amb un mateix, a escoltar-se i a regalar-se temps. És una experiència interessant.

Comentaris

